Vårt sponsorskap bygger på ett gemensamt engagemang och ska ge tydliga fördelar för båda parter. På Eckerö Linjen eftersträvar vi en aktiv och meningsfull sponsring – en som går längre än exempelvis en logotyp på en skylt. Därför vill vi skapa skräddarsydda samarbeten som engagerar, syns och gör skillnad.
Vi sponsrar inom flera olika områden, men alltid med målet att nå de målgrupper som är mest relevanta. Genom noggrant utvalda samarbeten vill vi bygga långsiktiga relationer som stärker både våra samarbetspartners samt vårt eget varumärke.
Exempel på målgrupper:
idrottsföreningar
andra föreningar, t.ex. konst, kultur, musik
evenemang
seniorer
turistiska satsningar på Åland
Vi fokuserar på färre men större och mer långsiktiga samarbeten, där vi tillsammans skapar skräddarsydda lösningar som gynnar båda parter. Samtidigt är vi öppna för mindre projekt – förutsatt att innehållet och målgruppen stämmer överens med våra värderingar och kommunikationsmål.
Alla inkomna ansökningar om sponsring behandlas så snart som möjligt.
När du skickar in en sponsringsförfrågan till Eckerö Linjen, tänk gärna på följande:
Att tänka på vid ansökan om sponsorskap
För att vi på Eckerö Linjen ska kunna göra en rättvis bedömning av din ansökan ber vi dig inkludera följande information:
Utgångspunkt för dialog
Ansökan fungerar som underlag för en eventuell fortsatt diskussion om samarbete.
Tydlig målgrupp
Beskriv målgruppen så noggrant som möjligt – vilka ni vill nå, hur stora de är och varför de är relevanta för Eckerö Linjen.
Sponsorvärde för Eckerö Linjen
Redogör för vilken konkret nytta Eckerö Linjen kan få av ett sponsorskap – exempelvis synlighet, varumärkesförstärkning eller relationsbyggande.
Fullständiga kontaktuppgifter
Ange namn på kontaktperson samt adress, telefonnummer och e-postadress. Vi strävar alltid efter att återkoppla till samtliga som ansöker.
Information om er och ert projekt
Vänligen inkludera följande i din ansökan:
Föreningens/klubbens/organisationens namn
Verksamhetsområde
Typ av sponsring ni söker (t.ex. löpande verksamhet, stödannonsering, evenemang, annat)
För evenemang: datum, plats och uppskattat antal besökare
Hur ett samarbete skulle kunna se ut
Vilken typ av synlighet eller annan motprestation Eckerö Linjen skulle få (t.ex. reklamplats, fribiljetter, utrymme i media)
Har ni ansökt om sponsring från andra företag? I så fall, vilka?
Har ni tidigare mottagit sponsring från Eckerö Linjen? Beskriv gärna vilken typ.
Maila din ansökan till [email protected]