
Vanliga frågor
Båtresa
Kan jag boka min resa samma dag som avresa?
Ja, du kan boka dagskryssning eller reguljär resa fram till 1 timme före fartygets avgång.
Kan jag boka resa med anslutningsbuss samma dag som avresa?
Ja, bussen från Stockholm och Uppsala kan bokas fram till 4 timmar innan båtavgång, se övriga tider nedan. Tiderna som är angivna är enligt svensk tid.
Kan bokas fram till 4 timmar innan båtavgång:
Stockholm
Uppsala
Kan bokas till kl. 20.00 dagen innan avresa till båtavgång 10.00 samt kl. 09.00 på avresedagen till båtavgång kl. 15.00:
Hässelby
Jakobsberg
Sigtuna
Öregrund
Kan bokas till kl. 16.00 dagen innan avresa till båtavgång 10.00 samt kl. 09.00 på avresedagen till båtavgång kl. 15.00:
Sandviken
Söderhamn
Fagersta
Borlänge
Köping
Eskilstuna
Måste min bokning innehålla mat eller fordon?
Nej, du kan boka endast personbiljetter.
Kan jag förhandsboka resa utan att betala?
Resan bör vara betald på förhand i samband med bokning. Endast i undantagsfall kan du förhandsboka din resa per telefon utan att betala, du betalar då vid incheckning till ordinarie pris.
Hur sent kan jag ändra/avboka min resa?
På internet kan du ändra/avboka din resa fram till dagen innan avresa.
Kontakta vår telefonbokning för att ändra/avboka samma dag som avresa, telefon 0175-258 00.
Måste jag vara registrerad kund för att kunna ändra/avboka mina resor i onlinebokningen?
Nej, du kan hämta och ändra/avboka din bokning med ditt bokningsnummer och den e-postadress du bokade med.
Kan jag i onlinebokningen ändra min returresa om utresan redan har varit?
Nej, kontakta vår telefonbokning för att ändra/avboka returresa, telefon 0175-258 00.
Kan jag som bokat på webben ändra min bokning per telefon hos Eckerö Linjen?
Ja, kontakta vår telefonbokning för att ändra/avboka din resa, telefon 0175-258 00.
Boende
Jag tänkte boka boende på Åland och åka imorgon. Kan jag göra det via internet?
Nej, bokningar närmare än 2 dagar före ankomst bokas endast per telefon 0175-258 00/tryck 2.
Jag vill ändra min boendebokning, hur gör jag?
Boendebokningar kan endast ändras per telefon. Kontakta vårt bokningskontor i Grisslehamn, telefon 0175-258 00/tryck 2.
När skickar ni bokningsbekräftelse på min boendebokning?
Efter att du godkänt din stugbokning kan du direkt se din bokning. En bekräftelse skickas till din e-postadress efter genomförd bokning och betalning. Om du inte får en bekräftelse via mail, har bokningen inte godkänts. Prova igen eller ring Eckerö Linjens bokning på telefon 0175-258 00.
När skickar ni resehandlingarna?
Om du bokar tidigare än 14 dagar före avresa skickas faktura och resehandlingar per post inom en vecka efter att gjort bokningen. Om du bokar 2-13 dagar före avresa och betalar din resa via internet skickas resehandlingar och bokningsbekräftelse till din e-postadress.